Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הבלוג שלנו...

מדוע עסקים נכשלים בקמפיינים בפייסבוק?

יוביז פייסבוק לעסקים

מדוע כל עסק היה שמח להיכנס לשוק הסיני? התשובה היא די ברורה, סין היא שוק ענק ובו למעלה מ 1.4 מיליארד צרכנים. אך מה זה קשור לפייסבוק שבכלל אינה זוכה לפופולריות גבוהה בסין? ובכן לפייסבוק יש למעלה מ 2.4 מיליארד משתמשים פעילים בחודש. אילו פייסבוק הייתה מדינה היא הייתה מדינה גדולה יותר מסין מבחינת האוכלוסייה. מכאן ברור שתרצו להיכנס לשוק זה.

כל עסק מעוניין לשווק את מוצריו ושירותיו ב“מדינת הפייסבוק“, אך עסקים רבים (בעיקר עסקים קטנים) מדווחים על ROI נמוך ואכזבה כללית מהשיווק בפייסבוק. אך כאשר אנו לוקחים בחשבון את יכולות פילוח הקהל המדהימות והמדויקות של פייסבוק קצת קשה להבין כיצד ניתן להיכשל במדיה זו.

אם לא הצלחתם עד היום בפייסבוק כדאי לנסות להבין למה ולא למהר לסגור את השער. אם אתם מוותרים על שיווק בפייסבוק אתם פשוט מעניקים את הלקוחות במתנה למתחרים.

אז מהן בעצם הסיבות לכישלון של שיווק בפייסבוק?

  1. חוסר הבנה בקונספט של שיווק באמצעות תוכן – במקרים רבים עסקים קטנים אינם מבינים מהי הגישה הנכונה לשיווק בפייסבוק ועושים כל טעות אפשרית. קמפיין בפייסבוק הוא אינו מודעה בעיתון, יש לו חוקים ודינמיקות משלו ויש להבין אותם. על מנת להצליח יש ליצור מספר קמפיינים בו זמנית, אשר לכל אחד ישנן מטרות אחרות ופונה לקהלם שונים בכוונה שונה. הקמפיינים נועדו לקדם את הגולש במורד המשפך השיווקי ולכן עליכם לחשוב על הקמפיין בכללותו ולנסות לזהות צווארי בקבוק בתהליך. לדוגמה אם הקמפיין מביא את הגולשים לדף הנחיתה בהצלחה, אך אחוזי ההמרה של דף הנחיתה נמוכים, הבעיה אינה במודעה.
  2. התנהלות ללא תכנון וללא שיטת מדידה – לא עושים קמפיין ומקווים לטוב. כאשר ניגשים לקמפיין בפייסבוק צריך לתכנן אותו היטב ולחשוב על מטרותיו ובהתאם לכך למדוד את הצלחתו. לדוגמה, אם מטרת הקמפיין הייתה להעלות את המודעות למותג, מדידת כמות ההקלקות היא אינה המדידה הנכונה להצלחתו. המסקנה היא שיש להגדיר היטב את מטרת הקמפיין (השגת לקוחות חדשים, השגת שיחות טלפון, הגדלת התנועה באתר…) ולמדוד את ההצלחה בצורה נכונה. פייסבוק מעניקה לכם את כל הכלים לעשות זאת, אך בסופו של דבר את המודעה ואת המסרים השיווקים אתם צריכים להכין. האם המסרים שלכם אכן תואמים לאופי הקמפיין?
  3. FINE TUNINING – עליכם להבין שקמפיין ברשתות חברתיות חייב להתבצע עם אצבע על הדופק. לכל אורך הדרך אתם חייבים למדוד את התוצאות, להסיק את המסקנות וליישם את השינויים. קמפיין פייסבוק הוא ממש לא ”שגר ושכח“, הוא דורש זמן וסבלנות וכמובן הבנה של כלי הניתוח השונים.

פנייה לקהל הלא נכון – רוב העסקים הקטנים אינם שואלים את עצמם את השאלות הנכונות על מנת להבין מי הוא הקהל הרלוונטי עבורם. רבים מסתפקים רק במאפיינים כללים של פילוח גאוגראפי, מין וטווח גילאים. פייסבוק מאפשרת לכם פילוחים הרבה יותר מדויקים, אך פייסבוק לא יודעת מי הוא הקהל שלכם. אתם צריכים להגיד לה. לצורך ההתחלה תוכלו לנסות לנתח את הקהל הרלוונטי על פי מכירות העבר, לאחר מכן תוכלו ללמוד מהקמפיין; גם אם שיעורי ההצלחה היו נמוכים תוכלו לנסות ללמוד מהם יותר פרטים על סוג הקהל שאצלו אתם משיגים מכירות.

השאירו תגובה

הירשמו לניוזלטר

פוסטים אחרונים

תעשו לנו לייק

מלאו את הפרטים
ונחזור אליכם בהקדם

או דברו איתנו

מלאו את הפרטים
ונחזור אליכם בהקדם

או דברו איתנו