Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הבלוג שלנו...

Digital marketing strategy

פרסום הוא אחד התחומים המאתגרים מאז ומתמיד ויש להבין מה היה שם עד הופעת האינטרנט כדי להבין מה שהתנה בו, מה נשאר נכון תמיד וכיצד להשתמש בו נכון כדי לפרסם ולקדם עסקים בימינו. מי שאינו מכיר את השנים שלפני האינטרנט וכיצד פרסמו אז יתקשה להבין עד כמה קל להשתמש היום בכלי פרסום ושיווק רבים כדי לפרסם באינטרנט, נוסף על אמצעי הפרסום המסורתיים והמוכרים שאנחנו רואים שהם פעילים גם היום, כמו רדיו וטלוויזיה. העקרונות הם אותם עקרונות ותמיד טוב לדעת שהפצה של רעיון או מותג נעשית תמיד על בסיס של בנייה נכונה של המותג מבלי לפספס בדרך את הפצת המסר והערך שקשור אליו, אלא שיש להיות זהירים כשמשתמשים באמצעי הפרסום היום שנקראים אמצעי פרסום דיגיטליים.

כיצד משרדי פרסום פעלו לפני האינטרנט ומה נשאר מהם היום?

בעבר, היו אמצעי תקשורת רבים שבהם יכלו לפרסם ולא היו כמעט אמצעי פרסום דיגיטליים. הפרסום היה מסורתי ונשען על התקשורת בדמות עיתונות, רדיו, טלוויזיה, קולנוע. כמו כן, היו גם אמצעי פרסום כמו מוצרי קידום מכירות ומוצרים ממותגים שחולקו במבצעים שונים והפכו אפילו פריטי אספנות משום שהיו נדירים. דרך נוספת לפרסם בעבר הייתה על ידי מתן חסויות לאירועי תרבות ואירועים מתוקשרים אחרים, לאמנים ואנשי תרבות, וכך היו נהנים גם ממיתוג חיובי וגם מתפוצה רחבה ברגע שליוו אמנים מסוימים שהיו פופולריים ונקשרו עם הערכים שהם מקדמים לערכים של המוצר והמותג. היום הפרסום הזה קיים עדיין אבל מועט ביותר משום שלא כולם זקוקים לעיתון כדי להתעדכן ולא כולם מאזינים לרדיו כאשר יש כל כך הרבה אפשרויות נוספות. התחליף, או התוספת למשרד הפרסום הרגיל הוא משרד פרסום דיגיטלי, שמטפל מעתה בתחום העיקרי שבו מפרסמים עסקים ואנשי מקצוע – באינטרנט.

מהו משרד פרסום דיגיטלי?

מכיוון שרוב הפרסום נעשה היום באינטרנט יש צורך בשירותי משרד פרסום דיגיטלי שמטפל בכל הערוצים שעומדים לרשות המפרסמים. לכאורה, זה פשוט משום שזהו אינטרנט וכל אחד יכול לפרסם בו, אלא שיש לדעת בדיוק אילו אפיקים מתאימים לפרסום מסוים, יש לבדוק נתונים סטטיסטיים כל הזמן כדי לדעת מתי כדאי ולמי כדאי לפרסם וזה דורש התמקצעות חדשה לגמרי. בעבר, נתונים הפרסום היו לוקחים בחשבון את מידת החשיפה לאמצעי התקשורת כדי לדעת איך לתמחר מודעות, תשדירי פרסומת וסרטונים. היום יש את כל זה באינטרנט כשגם ההפקה עוברת שינויים ויש היום הרבה יותר אפשרויות פרסום. יש אנשי מקצוע שמתמחים בכך ויודעים להפיק את הנתונים ולעבוד לפיהם. רק משרד פרסום באינטרנט יוכל להרים קמפיינים אפקטיביים שעובדים ומביאים תנועת לקוחות שגם עושים את הפעולה הנדרשת.

כיצד עובד משרד דיגיטל שמפרסם למענכם?

משרדי פרסום מובילים מחזיקים היום מחלקת דיגיטל מכובדת או שהם הופכים להיות משרד דיגיטל, אם נוח להם יותר להתמקצע ולהתמקד בעיקר בזה. הפרסום הדיגיטלי באינטרנט כולל כמה סוגי פרסום שלוקחים בחשון ראשית כל את הצרכים שלכם, את גודל הנישה שבה אתם פועלים מקצועית כדי להבין כמה מתחרים יש לכם, את פילוח תנועת הגולשים במקומות הכדאיים לכם לפרסום שנקראת טרפיק, את התועלת של פרסום טוב באמת כאשר הוא הופך ויראלי – כלומר מוצא חן כל כך בעיני הלקוחות שהם ממשיכים להפיץ ולשתף אותו בעצמם ובכל חוסכים מכם עוד עלויות ומשאירים את הקמפיין שלכם באוויר, משום שכולם מדברים עליו ורוצים לדעת במה מדובר. זהו הפרסום הכי יעיל והכי רצוי, אבל מסיבות טובות וחיוביות בלבד. קלות הפרסום והעלאת פוסטים או תיוג שלכם בפוסטים ופרסומים של גולשים גורמת לכך שכמעט כל אחד יכול לפרסם עליכם כל דבר ולכן חשוב מאוד לנהל את הקמפיינים שלכם בצורה מקצועית כדי שימצאו רק את הדברים שאתם רוצים שיידעו עליכם ומתקשרים לערכים של המותג שלכם.

מה קורה כשיש פרסום לא רצוי באינטרנט?

הבוטים והאלגוריתמים של מנועי החיפוש הם השליטים החדשים בשטחי הפרסום באינטרנט. הם אלה שמאתרים את השם שלכם ומקפיצים אותו ברשימת תוצאות החיפוש כשמישהו מקליד את המוצר שאתם מוכרים. אתם רוצים להיות תמיד בראש הרשימה אבל בגלל סיבות חיוביות שיעזרו לכם למכור, וזה תפקידה של מחלקת הדיגיטל במשרדי פרסום גדולים. משרד פרסום דיגיטלי חייב לדאוג לכך שהמוניטין שלכם יישארו חיוביים ולכן הם חייבים לנטר גם כל אזכור שלכם באינטרנט כדי לנטרל את ההשפעה והפרסום שלו בתגובה מהירה ובקמפיין נגדי. המהירות והמיידיות של האינטרנט הופכת פרסום דיגיטלי לדינמי מאוד ולכן אנשי פרסום באינטרנט חייבים ללמוד להגיב נכון ובמהירות. זכרו שכל מה שעולה באינטרנט מאותר ומאונדקס על ידי מנועי החיפוש, כך שרק פרסום חיובי נגדי יכול לגרום לכך שהפרסומים הטובים עליכם יצופו מעלה וידחקו למטה את כל הפרסומים השליליים נגדכם. יש מחלקות שלמות במשרדי הפרסום שעוסקות בכך וזה נקרא ניהול מוניטין באינטרנט, וזה חלק בלתי נפרד משירותי הפרסום והשמירה על הלקוחות בדיגיטל.

קידום ממומן ומוצרי הפרסום הדיגיטלי

כל אסטרטגיה או תכנית פרסום של משרד שיווק למוצרים שלכם צריכות לקחת בחשבון את הקידום הממומן ואת אפיקי הפרסום שיש כיום בדיגיטל. בכל מחלקת פרסום דיגיטלי תמצאו את מי שמתמחה במדיה החברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק ופינטרסט ואחרים, ויש מי שמטפל בקידום ממומן של האתר שלכם בעזרת תוכן איכותי שמתפרסם באתרים מאוד פופולריים. כמו כן, יש פרסום נוסף שמוכר לכם במנוע החיפוש גוגל ובעזרת דפי נחיתה. מוצרי פרסום למשרד יכולים להיות היום דיגיטליים והם כוללים תכנים שאתם מזמינים במיוחד בתצורה שמנועי החיפוש אוהבים. כך, בונים לכם דפי נחיתה ומודעות קופצות בכל מיני אתרים, והלחיצה של הלקוחות עליהם הופכת אותם לפרסום כדאי. הפרסום הזה מניב לכם מה שנקרא בשפה מקצועית המרה, כלומר הנעה לפעולה של הלקוחות שלכם כדי שילחצו על המודעה או על הטופס שבעזרתו יירשמו לשירות שלכם ויקנו מוצר. כך מנטרים ויודעים בדיוק מה כדאי לפרסם איפה וזוהי הדרך הטובה ביותר להוציא את התקציב שלכם על פרסום אפקטיבי שעובד.

מוצרי פרסום למשרד

מוצרי פרסום נוספים למשרד שלכם יכולים להיות כל מוצרי הקד"מ, מוצרי קידום מכירות שיש עדיין משרדי פרסום גדולים שעובדים אתם ואוהבים לפרסם ולחלק. אלה מוצרים שאתם נותנים באירועים שונים, מחלקים לקהל שלכם בכנסים וגם דואגים להפיץ כדי שהלקוחות המרוצים שלכם ימשיכו להסתובב אתם ולהפיץ את הבשורה של המותג שלכם בכל מקום, שנים אחרי שכבר שילמתם עליהם. זה בדיוק כמו פרסום ויראלי, רק בצורה פיזית ולא דיגיטלית.

איזה משרד פרסום מתאים לכם?

אם אתם יודעים בדיוק איפה אתם רוצים לפרסם ואיך כדאי לכם לעבוד עם המותג שלכם, תוכלו למצוא בכל רשימת משרדי פרסום אנשים שתוכלו ולהיעזר בהם. בדרך כלל, משרד קריאייטיב טוב יכול לנהל לכם קמפיינים כאלה בצורה יעילה ואם אתם חושבים שאתם זקוקים לטיפול מיוחד משום שיש לכם מותג או שירות ייחודיים, כדאי לכם לחפש משרד פרסום בוטיק שמתאים בדיוק לצרכים האלה. זהו משרד שעוסק במותגים ייחודיים ומקדיש את כל זמנו להם ולכן לוקח רק מספר קטן של לקוחות שמצדיקים תשומת לב כזאת.

השאירו תגובה

הירשמו לניוזלטר

פוסטים אחרונים

תעשו לנו לייק

מלאו את הפרטים
ונחזור אליכם בהקדם

או דברו איתנו

מלאו את הפרטים
ונחזור אליכם בהקדם

או דברו איתנו