Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הבלוג שלנו...

איך לקבל לידים מאינסטגרם?

אינסטגרם לעסקים יוביז

עסקים רבים משתמשים באינסטגרם על מנת לבנות את תדמית המותג, ואולי גם אתם ביניהם. אך האם אתם נוקטים בצעדים של ממש על מנת לייצר לידים ולמשוך יותר מכירות? מסתבר שרבים מאלו העוסקים בשיווק דיגיטלי אינם נוטים להתייחס לאינסטגרם ככלי ליצירת לידים והאמת שחבל. הרי כולנו יודעים כמה הרושם הויז‘ואלי הוא מרכיב חשוב בקבלת ההחלטות שלנו ולשם בדיוק אינסטגרם מכוונת.

אינסטגרם היא לא רק פלטפורמה לשתף בה תמונות של שקיעות יפות וחופשות במקומות אקזוטיים. זהו כלי חשוב באמצעותו תוכלו לייצר לידים. על פי הבדיקות והסקרים שביצעה פייסבוק, 90% ממשתמשי האינסטגרם עוקבים אחרי לפחות עסק אחד באינסטגרם. כמו כן התגלה כי רבים מהמשתמשים באפליקציה נעזרים בה על מנת לקבל מידע על מוצרים ושירותים, לגלות טרנדים ולקבל החלטות צרכניות.

87% אחוז מהמשתמשים אשר נחשפו לתוכן אשר הציג להם מוצר נוקטים בפעולה, פעולה אשר יכולה להיות עקיבה אחר המותג, ביקור בחנות המקוונת ואפילו רכישה.

נתונים אלו מוכיחים לנו שלאינסטגרם ישנו פוטנציאל גדול למכירות. אבל איך נצטרף לחגיגה?

אפיון קהל המטרה

על מנת לקבל לידים מאינסטגרם עליכם קודם כל לאפיין את הלקוחות האידאליים. עליכם להבין את הפרופיל של הלקוחות שלכם על מנת שתוכלו למשוך את הקהל המתאים. למרות המעלות של פלטפורמה זו חשוב לזכור שהיא לא מתאימה לכל אחד, לכן חשוב לוודא שהקהל שלכם אכן פעיל ברשת זו. הצורה הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות מומחים לשיווק דיגיטלי אשר יודעים גם לאפיין את קהל היעד שלכם וגם מבינים את הרגלי הגלישה של הקהל ויודעים באילו פלטפורמות ניתן להגיע אליו.

הדבר השני שתצטרכו לעשות זה להגדיר את יעדי הלידים שלכם. הם צריכים להיות ספציפיים, ברי מדידה, ריאלים וברי השגה, וכמובן תחומים בזמן – כמה לידים תרצו לייצר במסגרת הזמן ומהם האינדיקטורים שאותם תמדדו.

לאחר שאתם סגורים על היעדים שלכם תוכלו ליישם את הטקטיקה המוצעת.

יצירת לידים באמצעות אינסטגרם

  1. אופטימיזציה של הפרופיל – כל הפרופיל שלכם, על כל פרטיו, צריך לשרת את הגדלת ההמרות. מהביו (BIO) ועד הכותרות לכל פרסום, הכל צריך למשוך גולשים ולגרום להם לעקוב אחר החשבון. תוכלו להיעזר בInstagram Insights על מנת לגלות מה גורם למשתמשים לגלות מעורבות לגבי התוכן. כאשר גולשים נתקלים בפרסום שלכם בפעם הראשונה והם נותנים לו לייק, הם גם יכנסו לפרופיל והדבר הראשון שישימו לב אליו הוא הביו. התייחסו אליו כמו אל 30 שניות של רושם ראשוני, הוא צריך לתאר במדויק את מי שאתם, מה אתם עושים ומהו הערך שאתם מייצרים לגולש. בהחלט מקובל להשתמש גם באימוגי‘ על מנת לבטא זאת. תוכלו גם לכלול לינקים לדפי נחיתה (השתמשו בלינקים מקוצרים שניתן למדוד); כפתור לשליחת מייל, ביצוע שיחה וכו‘.

הערה – חשוב מאוד שתמדדו את הכניסות מאינסטגרם לדף הנחיתה ואת אחוזי ההמרה. אם     הגולשים הגיעו עד כאן חבל שתאבדו אותם בגלל דף נחיתה שאינו מספיק טוב.

  • השתמשו באינסטגרם סטורי – למעלה מחמש מאות מילון חשבונות אינסטגרם משתמשים בסטורי מידי יום וזהו בהחלט מראה לנו שיש לסטורי פוטנציאל, כמובן בתנאי שנדע להעביר את המסרים הנכונים. אך מהי הפרקטיקה הנכונה לשימוש בסטורי?
  • –     זוהי ההזדמנות שלכם לאפשר לגולשים ליצור קשר רגשי עם המותג שלכם. על תעמיסו עליהם יותר מידי תוכן פרסומי, תנו להם לראות את הסיפור של העסק, את מה שקורה מאחורי הקלעים, את האנשים שמאחורי המותג. הניסיון מראה שכך המשתמשים רוכשים אמון ומתחברים אל המותג.
  • –     עוד צורה להשתמש בסטורי היא לצורך קידום התוכן שלכם או מוצרים חדשים באתר. תוכלו לקדם  באמצעותו פרסומים בבלוג או להפנות גולשים לדפי מוצר ודפי נחיתה. עשו זאת באמצעות כותרות מעניינות וטיזרים. תוכלו גם לשים קטעי ווידאו קצרים כסוג של טריילר לסרטי הווידאו אשר תפרסמו בפרופיל. אל תשכחו לשלב קריאה לפעולה.
  • הסטורי יכול להיות גם הזדמנות לענות לשאלות לגבי המוצר ולספק לגולשים את המידע שמעניין אותם.
  • אם החלטתם להשתמש במשפיענים, שימוש בסטורי באמצעותם הוא דרך טובה לגשת אל קהל העוקבים שלהם.

3. שתפו תוכן של הגולשים – כאשר המשתמשים נחשפים לתוכן של גולשים אחרים המציג את המותג שלכם בצורה חיובית זה נחשב עבורם אותנטי ובהחלט משפיע על החלטותיהם הצרכניות. לכן כאשר גולש משתף את החוויה החיובית שקיבל מהמוצר שלכם יש למנף זאת לצורך יצירת לידים. כדאי מאוד לנסות לעודד את הגולשים להשתמש בהאשטג של המותג ולשתף את סיפורי היום יום של חוויית השימוש במוצר. כך תוכלו גם להגדיל את הנראות של המותג וגם לזהות את התוכן של הגולשים שתרצו למנף.

4. הריצו קמפיין לידים ממומן – לצד מאמצי השיווק האורגניים תוכלו גם להריץ קמפיין בתשלום (לצורך כך יש צורך בחשבון אינסטגרם עסקי ועמוד פייסבוק). בעזרת הקמפיין תוכלו לאסוף מידע חשוב על הצרכנים כמו כתובת המייל, מספר טלפון, שם מלא, ג‘נדר וכו‘. בעת בניית הקמפיין הקפידו לבחור באופציה של lead generation.

כאשר אתם מריצים קמפיין זכרו שעליכם לעקוב ולמדוד את ביצועיו על מנת לוודא שאתם מקבלים את התועלת המרבית. תוכלו למדוד את החזר השקעה על פי אחד המדדים הבאים: מספר הכניסות לדף הנחיתה, שיעורי ההמרה של דף הנחיתה, עלות רכישת לקוח, ערך חיי הלקוח (CLV).

שימו לב לנקודה מאוד חשובה, ניתוח התוצאות של הקמפיין הממומן יכול לתת לסייע לכם להפיק תובנות לגבי קהל היעד שבו כדאי להתמקד וכך תוכלו לשפר את הקמפיינים שלכם.

5. הוסיפו כפתורי פעולה – אם יש לכם חשבון עסקי אתם יכולים ליהנות מהאפשרות להוסיף כפתורי פעולה לאינסטגרם. למשל תוכלו לכלול כפתור לצורך שליחת אימייל או חיוג למספר טלפון או כפתורים הנוגעים במכירות בצורה ישירה כמו כפתור לביצוע הזמנה. כפתורים אלו מקצרים את הדרך למכירה. בהחלט ניתן להצליח לייצר מכירות באינסגרם אך חשוב מאוד להקפיד על כל פרט, מבחירה נכונה של האשטאג, דרך תשומת לב לכל פרט קטן בתמונה ועד מאפייני הקמפיין הממומן. על מנת להפיק את המיטב מתקציב הפרסום שלכם מומלץ להפקיד את הטיפול בנושא בידיים מקצועיות ומנוסות.

השאירו תגובה

הירשמו לניוזלטר

פוסטים אחרונים

תעשו לנו לייק

מלאו את הפרטים
ונחזור אליכם בהקדם

או דברו איתנו

מלאו את הפרטים
ונחזור אליכם בהקדם

או דברו איתנו