Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הבלוג שלנו...

טיפים לשימוש במדיה חברתית לקידום העסק

מדיה חברתית לעסקים פרסום יוביז

מיליארדי אנשים עושים שימוש במדיה החברתית מידי יום, חלקים בתדירות גבוהה. המדיה החברתית משמשת עבור הגולשים בעיקר עבור מטרות בידור, פנאי ותקשורת, אך באופן טבעי הן זירה חשובה של פעילות עסקית. ישנם עסקים המקיימים פעילות של ממש ברשתות החברתיות ואפילו מציעות בהן סחורות ושירותים, כלומר זהו מרכז הפעילות העסקית שלהם. עסקים אחרים משתמשים במדיה החברתית על מנת לקדם את העסק, זהו עבורם עוד אחד מערוצי השיווק.

המדיה החברתית היא כלי יעיל מאוד לקידום העסק, אך כל זה בתנאי שמבינים אותה, את הכוחות הפועלים בה ואת הכלים שהיא מעמידה לרשותנו. יכולות פילוח השוק של הרשתות החברתיות הן מדהימות, אינני יכול לחשוב על עסק שלא יכול להפיק תועלת מהמדיה החברתית, השאלה רק האם העסק יודע להתנהל במדיה זו בצורה האופטימלית. הדרך הכי טובה לשלוט במדיות החברתיות היא באמצעות אלו המתמחים בקידום ושיווק ברשתות חברתיות, אך אם תרצו לעשות זאת לבדכם, אתן לכם כמה טיפים:

  1. הגדירו יעדים – כמו בכל אסטרטגיה שיווקית עליכם להתחיל בהגדרה של יעדים ברורים, ניתנים למדידה ותחומים בזמן. זה יפה לשאוף להגדיל את הנראות שלכם ברשתות החברתיות, אך צריך להגדיר מטרה ברורה, למשל הגדלת מספר העוקבים באינסטגרם ב 50% תוך חודשיים.
  2. הכירו את הקהל – בטרם אתם ממהרים לערוך קמפיינים ממומנים ברשתות חברתיות כדאי שתכירו את הקהל שאותו מחפשים. תוכלו להסתכל במעגל הלקוחות הקיימים ועל פיו לאפיין את הלקוחות. תוכלו להסתכל על מאפיינים כמו טווח גילאים, רמת הכנסה, מצב משפחתי, רמת השכלה, מיקום גאוגרפי. אם אתם מזהים דפוס מסוים זהו יכול להיות הקהל שתרצו לחפש במדיה החברתית.
  3. בחירת הפלטפורמה הנכונה – לאחר שאפיינתם את הקהל נשארת השאלה היכן תמצאו אותם. להזכירכם מדיות חברתיות זה לא רק פייסבוק, ישנו מגוון גדול. חלקן גדולות ומוכרות כמו טוייטר, אינסטגרם, לינקדאין, טיקטוק; אחרות יותר קטנות ונישתיות ויתכן שדווקא בהן תמצאו את הקהל. למשל סביר להניח שלא שמעתם על רשת חברתית בשם RAVELRY, אך 9 מיליון משתמשים חובבי סריגה ותפירה כן שמעו עלייה; או FLIXSTER עם 15 מיליון חובבי קולנוע. כדאי לבדוק האם ישנן מדיות חברתיות נישתיות בהן נמצא הקהל שלכם.
  4. היו עקביים – קידום העסק במדיה חברתית הוא אסטרטגיה לטווח ארוך. חשוב שתגדירו היטב את האסטרטגיה ותתמידו בה. אם אתם רוצים לבנות מותג אתם חייבים להתמיד לאורך זמן ולהדגיש את אותם המסרים.

הכירו את הרגלי הגלישה של הקהל – לכל אדם ישנם הרגלי גלישה שונים. מצד אחד יש לנו את הנוער שנראה כאילו הם מחוברים כל היום ולא מפספסים כלום, אך מצד שני עשויים להיות קהלים אשר רק בערב מתחברים ובודקים מה חדש. חשוב שתכירו את הרגלי הגלישה של הקהל שלכם על מנת שתוכלו לתזמן את הפרסומים לשעות ולימים הנכונים ולהגדיל את הסיכוי שהם יחשפו לפרסומים שלכם.

השאירו תגובה

הירשמו לניוזלטר

פוסטים אחרונים

תעשו לנו לייק

מלאו את הפרטים
ונחזור אליכם בהקדם

או דברו איתנו

מלאו את הפרטים
ונחזור אליכם בהקדם

או דברו איתנו