Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הבלוג שלנו...

אינסטגרם עסקי

שני אתרי מדיה חברתית נחשבים לפופולריים ביותר בישראל והם אינסטגרם ופייסבוק. שניהם שייכים לאותה חברה ולכן תשומת הלב ללקוחות ולעסקים בהם רבה מאוד. המודלים העסקיים של שני האתרים דומים – לאפשר גלישת חינם למיליונים ולתת לעסקים כלים להשתמש במאגר הלקוחות הנפלא הזה כדי לפרסם את עצמם בדרכים יצירתיות ככל שאפשר. אם בפייסבוק התפתחנו לאט מהפרסום והשיתוף של טקסטים ארוכים וסיפורים למלל עם תמונות וסרטונים, הרי שבאינסטגרם מלכתחילה המוקד היה בתוכן ויזואלי. כלומר, סרטונים קצרים ותמונות שאפשר להעביר דרך פילטרים כדי להפוך אותם למיוחדים, והיום אפשר להוסיף להם כל מיני תוספות מעניינות ולפרסם סטוריז שאינם נשארים בדף העסקי אלא נעלמים בתוך 24 שעות. זוהי החוויה המיידית והאינטנסיבית הכי מפתה לקהל ולכן פרסום באינסטגרם הפך להיות רווחי וכדאי מאוד.

איך עושים חשבון עסקי באינסטגרם?

אם מעולם לא היה לכם חשבון משתמש פרטי, כדאי לדעת שיש אפשרות גם לפתוח חשבון עסקי באינסטגרם וליהנות מהצעות מיוחדות שמאפשרות פרסום ממומן באינסטגרם. חשבון עסקי מתחיל בכך שאתם צריכים לרשום אותו על שם העסק שלכם, לספק את כל הפרטים הפיזיים לגביו כדי שתוכלו לטרגט לקוחות רלוונטיים באזור הפעילות שלכם אם אתם פועלים בצורה אזורית בלבד. כמו כן, יש לספק גם את הפרטים על סוג העסק ותחום הפעילות. זה עוזר לטרגט טוב יותר קידום ממומן משום שאינסטגרם מכווין את הלקוחות אליכם והם מוצאים אתכם בעזרת התיוגים שלכם ושלהם. יש לדעת כי באינסטגרם פופולרית יותר שיטת התיוג של נושאים ותחומי פעילות עסקית. כך הלקוחות מוצאים את כל הפוסטים והסטוריז שמתייחסים ישירות למוצר ולשירות שהם מחפשים. זה יכול להיות טיפול יופי או הסרה בלייזר וגם בגדי ים ונעליים. זה מרתק למען האמת לראות כיצד לקוחות מצליחים למצוא אתכם בצורה קלה כזאת, וזה גם מסביר למה אסור לוותר על המדיה הזאת בדרך ללקוחותיכם.

חשיבותו של פרופיל עסקי באינסטגרם

אם אתם רק מתחילים את דרככם במדיה החברתית ותוהים אם זהו המקום בשבילכם, חשוב לקבל על אינסטגרם עסקי הסבר מפורט ולמה זה מתאים לכם. נכון שיש לא מעט עסקים וחברות שלא הבינו בהתחלה למה להיות שם, אבל מכיוון שברור היום שיש עוד ועוד משתמשים שעוברים לאינסטגרם בגלל מאפיינים שונים כמו מידיות, תכנים מתומצתים שנהנים מוויזואליה אסתטית, כדאי גם לכם לבדוק בנתונים הסטטיסטיים עד כמה התחום שלכם פופולרי ומבוקש שם ולהתחיל לבנות קהילה. בסופו של דבר, אם יש משהו שלמדנו מימי הקורונה ולמה חובה להרחיב את הנוכחות שלנו באינטרנט, זה העובדה שקבילות של לקוחות ממשיכות לטפח מוצרים ושירותים וכל עסק חייב שיהיה לו קהילה כזאת.

איך עושים אינסטגרם עסקי?

אפשר לנהל דף עסקי לבד ואפשר להיעזר באנשי מקצוע לצורך ניהול עמוד אינסטגרם. ההמלצה תמיד היא להיעזר לפחות בהתחלה בהקמת הדף העסקי שלכם עם הסימונים ההכרחיים כדי שאינסטגרם יקלוט אתכם נכון ויתחיל "למיין" אתכם כמו שצריך בנישה שלכם מול המתחרים והלקוחות הפוטנציאליים. ככל שהם יכירו אתכם יותר כך יש סיכוי שתגיעו יותר מהר למודעות של הלקוחות שלכם ומכאן הדרך יותר קלה. עם זאת, יש להיזהר מטעויות קלות שעושים מתחילים מרוב התלהבות, כשהם מבלבלים בין הצפה של הפיד לבין האיכות של התכנים. לא תמיד נכון לכל עסק להציף בסטוריז ובפוסטים, וצריך להחליט מראש על קצב הפרסום כדי שהעוקבים שלכם לא יתעייפו וינטשו אתכם. כדאי להכין מראש תכנית תוכן (גאנט) לפרסומים שלכם, ולדעת איך לפרסם באינסטגרם כמו גם מתי. לפעמים פוסט שלכם יעשה את כל העבודה הוויראלית מבלי שתצטרכו להשקיע בו כסף לקידום, ולפעמים תצטרכו לדחוף אותו יותר חזק בעזרת פרסום באינסטגרם בתשלום. ההחלטה מתקבלת לפי נתוני החשיפה וההיענות ועד כמה חשוב לכם שדווקא שירות או מוצר יקבלו דחיפה נוספת כדי שיגיע למיצוי הפוטנציאל העסקי שלו.

קידום אינסטגרם עסקי

קידום באינסטגרם לעסקים נעשה בדיוק כמו בפייסבוק על ידי תשלום על קידום פוסטים. את הפוסטים והסטוריז מקדמים על פי רמת העניין של הלקוחות במוצרים ובשירותים שלכם ועל בסיס טרגוט מדויק שאסור לוותר עליו. אתם לא רוצים לבזבז תקציב פרסום בתשלום על קהל שלא נמצא בכלל בטווח המודעה שלכם ולא מחפש כלל את המוצרים שלכם. את הנתונים אפשר לקבל מכלי המדידה של האתר, ואל תוותרו על זה. בדרך כלל, ניהול אינסטגרם עסקי כולל גם בדיקה ומדידה של חשיפה ושל חיפושים שונים כדי שתוכלו לדעת מתי לפרסם ולהוסיף תיוג (האשטג) נכון. כמובן שגם פרסום באינסטגרם בתשלום לא יכול להיעשות במנותק מהמכלול של הפעילות הכללית שלכם ואם אתם מחליטים על חזון וערכים של מותג גם התכנים השיווקיים שלכם צריכים להיות תואמים לכך. הפורמט של אינסטגרם מאוד מפתה להעלות כל דבר אבל מומלץ מאוד לתכנן מראש ולהיענות לספונטניות רק אם יש סיבה מיוחדת שחורגת מהתכנית שלכם, כמו מבצע פתאומי של מתחרים שתרצו להגיב לו במבצע משלכם, או איזשהו טרנד פופולרי וזמני שמתאים לכם להצטרף אליו.

קידום עמוד אינסטגרם

לכל פרסום באינסטגרם מחיר משלו ועליכם לראות אם זה מתאים לכם ולתכנן את התקציב שלכם בהתאם. לא רצוי לבזבז את כל התקציב על פרסום לא מטורגט שאינו מזהה נכון את הלקוחות והקהל הנכון שלכם. אתם יכולים להשתמש גם באנשים מפורסמים כדי לפרסם את המוצרים והשירותים שלכם ומובילי דעה למיניהם, כדי ליהנות מהפופולריות שלהם. ניהול אינסטגרם עסקי דורש גם ידע והבנה מי מוביל את התחום שלכם כך שתוכלו ליהנות מהעוקבים שלו כדי להפנות תשומת לב אליכם. זה מחייב הבנה במה שאופנתי ומדבר לקהל שלכם. זהו בדיוק מה שצריך ניהול אינסטגרם עסקי שמבין את המדיה ומבין את היכולות שלכם להגיע לקהל שלכם. דרושה מידה מסוימת של הבנה והיכרות עם מובילים חברתיים וצריך גם מידה מסוימת של יצירתיות שיכולה להוביל לכך שהסטוריז שלכם יקבלו תשומת לב לא רק של לקוחות אלא יהפכו לדוגמה טובה לסטוריז שעושים נכון והם מושכים עניין בכל מקרה.

יצירתיות וקמפיינים

למען האמת, הקמת חשבון אינסטגרם עסקי נועדה מלכתחילה כדי לבטא את היצירתיות של מנהלי אינסטגרם לעסקים ולהביא לכך שידברו עליכם בצורה חיובית. זה מושך אליכם התעניינות של עוקבים ויוצר שיח בין חברי הקהילה המתגבשת סביבכם. אינסטגרם לעסקים חייב לבנות קהילה של אוהדים ועוקבים שבאמת ירצו לקבל מכם את התכנים בפיד שלכם ולכן עליכם לחשוב היטב מה אתם רוצים לפרסם. פרסומות סתם, עם מחירים, הופכת את החשבון שלכם לסתמי ושיווקי מדי ולא תמיד אנשים יישאר אתכם. גם קמפיין ממומן באינסטגרם שלא יהיה נעים וירגיש אגרסיבי מדי יגרום לאנשים לא לחבב את העמוד שלכם. לסיכום, שיווק ממומן באינסטגרם חייב להיות מתוחכם ויצירתי, חווייתי וגם אסתטי וראוי לשיתוף. החשבון שלכם צריך לתת להם סיבה לעקוב אחריכם מבלי להרגיש שהם רק הלקוחות שלכם ואין להם עם מי לדבר. חלק מהחוויה הוא ליצור קהילה ולפרגן אחד לשני כך שירצו באמת להמשיך לעקוב אחריכם ולאהוב את הפוסטים שלכם. אתם רוצים כמה שיותר תגובות טובות כדי שגם יכירו אתכם ויעקבו יותר.

השאירו תגובה

הירשמו לניוזלטר

פוסטים אחרונים

תעשו לנו לייק

מלאו את הפרטים
ונחזור אליכם בהקדם

או דברו איתנו

מלאו את הפרטים
ונחזור אליכם בהקדם

או דברו איתנו